Адвокатське бюро "Валентини Журавель"
Згідно з положеннями ч.1 ст.25 Закону України «Про туризм» 🚶♀️туристи і екскурсанти мають право на відшкодування моральних збитків у разі невиконання або неналежного виконання умов договору про надання туристичних послуг.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на 💰відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції, відповідно до закону.
❗Моральна шкода за порушення умов договору про надання туристичних послуг може бути стягнута на підставі статей 16 та 23 ЦК України і статей 4 та 22 Закону України «Про захист прав споживачів» навіть у тих випадках, коли право на компенсацію моральної шкоди у разі порушення зобов’язань прямо не передбачено законом або умовами договору.
Відповідальність за порушення умов договору про надання туристичних послуг несе той суб'єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, та за вини якого замовнику (туристу) завдано збитків.
Наприклад:
🧳 суб'єкт туристичної діяльності, який порушив умови договору про надання туристичних послуг щодо оформлення віз (порядок оформлення віз, повідомлення туристів про терміни їх виготовлення, причини їх несвоєчасного оформлення та їх відсутність), несе майнову відповідальність за збитки та моральну шкоду, завдані з його вини туристу
🧳 формування туроператором туристичного продукту (видача 📧ваучера) без перевірки строку дії паспорта туриста є підставою для відшкодування матеріальної та моральної шкоди, завданої туристу внаслідок відмови у його перевезенні.
❗❗❗АЛЕ незадоволення туриста якістю наданих послуг в готелі на основі своєї суб’єктивної оцінки та бажання отримати послуги вищої якості за власний рахунок ❌не є підставою для відповідальності туроператора за понесені туристом майнові витрати та стягнення моральної шкоди.